Sunday, September 19

Natural Colors!

























3 comments:

  1. În perioada copilăriei am primit în dar de la cineva, care probabil mi-a presimțit firea contemplativă și atracția pentru culoare de mai târziu, un caleidoscop. Vă amintiți? Un tub prin care dacă privești descoperi un univers cromatic ce se multiplică în mii de nuanțe și modele geometrice variate prin simpla rotire - ce stârnesc copilului prins în jocul lor uimiri repetate. “ Cum se poate asta? ”( cine știe fizică e invitatul meu să mă dumirească…).
    Ulterior am descoperit un caleidoscop ceresc- norii. Chiar acum pe fereastră se văd preferații mei – cumulus: lipiți pe cer ca într-un tablou însuflețit de Bălașa. Deși marea majoritate dau impresia că ar fi albi, felul în care razele solare se filtrează prin ei dau un spectru care ne încântă. Culorile naturii, inegalabile! Nicolae Tonitza spunea “ când reproduci natura –ești sclavul ei.Când o reprezinți o domini” și asta am văzut și eu în “ natural color”.

    Și am mai văzut ceva: genunchii îndoiți ai fotografului pe pământ, nemișcarea brațelor transformate în trepied, imaginea formată pe retina ochiului deschis ce privește prin aparat, strădania de a remarca și surprinde acel ceva ce este o reprezentare a naturii din miile pe care le avem în minte.
    10 puncte pentru strădanie!

    ReplyDelete
  2. Nichita Stănescu
    Vitraliu

    Umbra ta, lovindu-se de ziduri,
    iar se sparge-n cioburi colorate.
    Oh, de-aceea m-ai zărit în stradă
    adunând pierdutele-i pătrate.

    Şi s-o fac la loc, în ceasul nopţii,
    peste geamuri ţi le-aşez cu grijă,
    verzi, albastre, galbene şi roşii,
    încoifate-n creştet cu o sprijă.

    Când te vei trezi, lipiţi de geamuri,
    arlechini din sticle colorate
    vor lăsa prin ei să-ţi cadă-n braţe
    soarele, mereu la jumătate.

    ReplyDelete
  3. Stimate Anonim,

    Iti multumesc pentru timpul acordat acestor imagini si pot doar sa ma bucur observand trairile pe care le-ai avut contempland si incercand sa vezi aceste "natural color" - felicitari si pentru calitatea ta de a asocia, atat de potrivit, cate o poezie acestor imagini

    Te astept in continuare ... Toamna abia a sosit, imagini extraordinare asteapta sa fie imortalizate si transmise privitorilor, cei prea preocupati sa isi rezerve timp pentru a observa ei insisi aceste minuni ale naturii

    Multumesc
    Auras Luchian

    ReplyDelete