Tuesday, July 20

Incursiune pe Giumalau!

La ora 9:30 AM trecusem de Pojorata pe drumul catre Vf Rarau - dar drumul respectiv se asfalteaza, asa incat fara un jeep va trebui sa mergi pe jos inca vreo 5 km (pana dai de traseul catre Vf Giumalau)
Desi peisajul este dezolant datorita lucrarilor de asfaltare si furtunii ce a daramat sute de brazi ...
... daca te uiti atent vei gasi suficiente motive de satisfactie si incantare - natura este generoasa!
Imediat ce am intrat pe traseul catre varf (traseu banda rosie, 2,5 ore), ne-am oprit sa mancam si sa facem cateva fotografii ...
Dupa cateva minute de mers poti observa Pietrele Doamnei - soarele bate in obiectiv la ora respectiva
Dupa aproximativ 1,5 h vei avea acces cu privirea peste intreg lantul muntos, daca este senin (iar noi am prins o astfel de zi),
Am "inteles" imediat :) ca este timpul pentru o pauza bine meritata - Otilia a pregatit cate un desert mic!
Dupa ce ne-am saturat de privit ...
... si de fotografiat,
... si de fotografiat din nou :)
am ajuns catre Vf Giumalau de unde am putut observa, de jur imprejur, urmatoarele:
raul Bistrita Aurie (stanga jos) si Pietrosul Bistritei, timp in care am avut timp si de cateva ghidusii ...
... am incercat sa vedem cum e sa te simti deasupra :)
... Otiliei i-a placut foarte mult ...
... un prim plan cu Pietrosul Bistritei
Alte ghidusii - ca doar pentru asta ne-am dus acolo!
... m-am "imbratisat" un pic cu soarele ...
am mai tras cateva (zeci) de cadre ...

cateva instantanee ...
... ok, mai multe instantanee :)

si cateva la comanda ... observati coama din dreapta? - parca ar fi spinarea unui bizon urias, care s-a aplecat sa pasca iarba pufoasa de munte!
Otilia a incercat sa prinda cativa nori ...
Pietrele Doamnei, Vf Rarau si Popii Raraului - trebuie sa urci pe Giumalau pentru imaginea asta
Hmmm, un bizon urias, precum v-am spus - in departare masivul Calimani

... in timp ce paste cu capul indreptat catre Pietrosul bistritei - de fapt cred ca bea apa din Bistrita Aurie
Otilia si-a luat portia de odihna, atat de necesara dupa 2,5 h de urcat

iar eu mi-am mai permis cateva ghidusii ...
... am uitat sa va spun ca pe Giumalau veti gasi o cruce mare din beton
La coborare am dat peste un rau cu apa limpede a carui albie era colorata in portocaliu (probabil de la sulf sau fier)
La coborare soarele bate din spatele tau si se opreste pe stanca seculara a Pietrelor Doamnei


Am incercat si o fotografie pentru rama :) ...

Am pregatit un "sprijin" pentru otilia - se pare ca i-a fost mai greu la coborare decat la urcare


... cel putin asa a declarat protagonista acestei incursiuni pe Giumalau


Amintiti-va la fiecare pas catre casa - "bucura-te de ceea ce gaseti pe drum ..."

Iar noi credem ca ai ce povesti dupa o astfel de excursie de-o zi!

Sa ne vedem sanatosi prin muntii patriei!

Cu drag Auras L.

No comments:

Post a Comment