Wednesday, July 7

Incursiune pe Ceahlau!


Vf Toaca (destinatia finala a incursiunii mele) - Iunie 2010

Daca te uiti cu atentie poti "sa vezi" povestirile lui Calistrat Hogas


A fost intr-o zi de sambata - am plecat la ora 6:00 AM din Iasi, am lasat masina in Durau si am inceput urcusul pe la Duruitoare - dupa ce platesti taxa de intrare in rezervatie(5 lei), ai de strabatut cam o ora pana la cascada


La cascada Duruitoarea poti face un popas pentru a te racori, pentru a manca un sanwich si pentru a admira caderea cristalina a apei


Dupa Duruitoare vei avea de urcat un traseu foarte abrupt, care necesita opriri dese (te vor incerca carceii) ce te vor umple de bucurie si relaxare nepretuita - dar sa iti amintesti la fiecare pas: "...important este sa te bucuri pe drumul catre varf!"


Din cand in cand, pe mana stanga vei observa stancile cenusii ce par niste strajeri seculari postati la poalele muntelui - vei intelege doar privindu-i!


In acea zi soarele a fost intr-o continua competitie cu norii grabiti parca sa ajunga la o intalnire cereasca, iar in drumul lor lasau urme de ploaie peste padure si vegetatie (poti observa ploaia in firele de iarba)

Pe masura ce te apropii de varf, aruncandu-ti privirea inapoi vei observa printre crengile copacilor colinele impadurite (inca) ce imprejmuiesc muntele


... precum si orasul Durau de unde ai plecat cu 2,5 ore i urma, unde te vei intoarce pana la lasarea serii



Adevarata rasplata o vei simti dupa ce ai ajuns pe platou, de unde vei observa coada lacului Bicaz, prin stanga varfului Toaca


Din acest moment totul devine o incantare, si iti poti spune ca "a meritat" ... iti permiti chiar sa "te dai mare" fotografiindu-ti papucii :)


Ocolasul Mare se intinde chiar in fata cu o bogata diversitate de plante ce iti vor incanta ochii ...


... aceasta este una din frumusetile pe care le vei gasi in luna iunie


Dupa ce te saturi si te odihnesti cum se cuvine, poti merge la legendara cabana "Dochia", unde te poti delecta cu o ciorba de pui, o cafea sau un ceai ... dupa pofta inimii
De la bancile din fata cabanei vei observa Izvorul Muntelui si Ocolasul Mare (din partea sa de NE)

Vei gasi si o manastire pe Ceahlau, unde te poti reculege sau poti participa la vecernie - ii poti multumi lui Dumnezeu (in felul tau) pentru ca esti sanatos si suficient de "nebun" pentru a fi facut aceasta incursiune pana in varful muntelui


Iar spectacolul abia de acum incepe - in drumul de la cabana Dochia catre Vf Toaca, in dreapta se intinde lacul de acumulare Bicaz - este imposibil sa nu-l observi :)


Incalzit de soare, imbatat de mireasma acestor flori pe care le vei vedea la tot pasul (al caror nume nu-l stiu si nici n-am fost curios), ei bine nu vei rezista fara sa te intinzi pe jos si sa mai zabovesti un pic!


In fata se contureaza deja Vf Toaca - cabana meteo la poale si statia meteo chiar in varf


Te poti odihni un pic si la umbra jnepenisului ce da farmec locului, de unde poti observa muntele si din alt unghi


Pe traseul mentionat, in stanga vei vedea din nou colinele ce inconjoara muntele, de unde ai plecat de fapt - aici nu vei rezista fara sa te gandesti si mai mult ca acest tinut este parca desprins din poveste!


Imaginatia ta o va lua razna - eu asa am patit :)


In cele din urma vei urca pe Vf Toaca, cu un efort final care oricum nu mai conteaza - deja esti acolo si te vei bucura la maxim


Acolo sus, in varf, cuvintele sunt de prisos si parca fara putere fata de nevoia de a exprima ceea ce simti!


Hmm, ce zici?!! - fotografia asta e cam "arsa" la orizont, asa-i? - cui ii pasa :)

Vei avea ocazia sa vezi "strajerii" pe care i-ai observat doar la urcare, in toata maretia lor ...
Vei avea ce povesti!

Timpul va trece neobservat, si dintr-o data vei observa ca s-a facut deja ora 17:00 PM, umbrele incep sa se lungeasca, iar eu mai aveam de coborat pana la Durau, iar mai apoi de mers pana la Iasi - am inceput coborarea pe langa "Panaghia" direct catre cabana Fantanele


De data asta vei observa Duraul de pe celalat versant al muntelui - iar umbrele deja arata ca soarele se grabeste catre apus

Vei prinde momentul dinaintea apusului cu aceasta "pacla" ce se intinde peste alte coline din jurul muntelui - povestea este tot mai clara, dar timpul incepe sa te preseze si grabesti pasul!


Dupa o ora de mers vei observa cabana Fantanele, care vegheaza asupra Duraului si asteapta calatorii pentru a-i adaposti la ceas de seara!


Din fata cabanei Fantanele vei observa muntele din celalta parte, si nu vei mai avea nici un dubiu: Calistrat Hogas a fost "vrajit" pe buna dreptate de acest munte!


Desi esti aproape de Durau vei simti cum genunchii te cam lasa pe ultima portiune dintre Fantanele si Durau (foarte abrupta) - umbra copacilor insa te anunta ca se va intuneca in curand asa incat am mai rezistat un pic pana la masina


Dupa ce m-am oprit la ultimul parau, m-am racorit si mi-am schimbat tricoul transpirat, am mai avut suficienta energie sa mai fac o "mica ghidusie" in fereastra unuia dintre hoteluri, m-am urcat in masina si am plecat spre casa - la ora 21:30 PM am ajuns inapoi la Iasi
Daca povestea mea nu te-a convins sa vizitezi acest taram de poveste, ei bine ... eu am incercat :), asa incat sa fii sanatos si iti multumesc daca ai parcurs aceste randuri/imagini
Cu drag
Auras

3 comments:

  1. Este...super, de fapt nici nu-mi gasesc cuvintele sa exprim cat de minunat e sa constati ca mai exista oameni pasionati de calatorie, de natura si mai ales de...tinuturile noastre romanesti! Felicitari, Auras!

    ReplyDelete
  2. Multumesc Alina - cuvintele tale imi dau curaj sa contiunui aceste eseuri fotografice: ma bucur ca iti place
    Auras

    ReplyDelete
  3. EXTRAORDINAR DE FRUMOS ! wawwwwwwww...

    ReplyDelete